استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000

ایزو ۲۲۰۰۰ استانداردی است که شما را در مدیریت ایمنی مواد غذایی یاری می دهد. این استاندارد بین المللی ویژگی های سیستم مدیریت ایمنی غذایی را دارد که شامل ارتباطات داخلی، مدیریت سیستم ، برنامه های پیش نیاز و اصول HACCPP را مشخص می کند.

چه کسی می تواند از ایزو ۲۲۰۰۰ استفاده کند؟

ایزو ۲۲۰۰۰ اولین استانداردی است که همه قسمت های زنجیره تامین غذا می توانند استفاده کنند، از زمین کشاورزی تا چنگال غذاخوری”. این ایزو شامل تامین کنندگانی از محصولات و خدمات غیر غذایی مثل تمیز کاری، سازندگان تجهیزات و شرکت های حمل و نقل نیز می باشد. ایزو ۲۲۰۰۰ برای هر شرکتی در اندازه کوچک ، متوسط و بزرگ مناسب است حتی یک نانوایی با ۱۰ کارگر باشید یا یک شرکت بسته بندی یا یک تولید کننده غذای بین المللی یا یک سوپرمارکت این ایزو مناسب است.

مزایا

نشان دادن تعهد- این ایزو به شما کمک می کند تا خطرات و ریسک های ایمنی غذایی را مدیریت کرده و با این جمعیت ارتباط برقرار کنید.

اعتماد سهامداران – اگر شرکای تجاری به شما اعتماد کنند، مشتریان و قانونگذاران نیز اعتماد می کنند.

یکپارچگی آسان-  این ایزو شکل مشابهی همانند استاندارد های دیگر دارد که شامل ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ می شود. بنابراین ادغام آن بااستانداردهایی که هم اکنون با آن کار می کنید آسان است

ارائه دهنده گزینه های گوناگون: ایزو ۲۲۰۰۰ در زنجیره تامین غذای جهانی شناخته شده است. تولید کنندگان بزرگ مواد غذایی تمایل بسیاری به ایزو ۲۲۰۰۰ دارند.

صرفه جویی در زمان و پول- در این زمان بیشتر سازمان ها نیاز به استاندارد های غذایی بیشتری دارند. این مساله به این معنی است که بیناستاندارد ها همپوشانی وجود دارد. و برای بدست آوردن آنها باید زمان و وقت بیشتری صرف کنید. ایزو ۲۲۰۰۰ ابزاری برای همسان سازی همه HACCPP ها است.

ایزو ۲۲۰۰۰ مجموعه ای از مقررات است که شرکت ها با رعایت آنها می توانند سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را در سازمان خود مستقر نمایند. این سیستم مبتنی بر روش های موجود ۹۰۰۱ ISO و HACCPP , است،. در این استاندارد تمامی مخاطره هایی که احتمال وقوع آن در زنجیره ی تولید مواد غذایی وجود دارد ( مخاطرات مرتبط با فرآیند و یا تاسیسات و تجهیزات و…) شناسایی و ارزیابی شده و در نتیجه به راحتی توسط یک واحد فرآوری و یا سایر واحدها در طول زنجیره تولید تا عرضه قابل کنترل هستند.